Unokám fejlődése

Betű: Kisebb | Alap | Nagyobb

Ezért fontos a rendszeres mozgás idősebb korban is! - Még a hallásodra is hatással lehet

Egy amerikai vizsgálat szerint az idősek körében a kevesebb mozgás és a hallásromlás között összefüggés mutatható ki. Egészen pontosan a 40 dB-nél nagyobb mértékű halláscsökkenésre jóval nagyobb az esély, ha az illető keveset mozog, mint ha aktívabb életet élne.

Szerző: Nagyszülők Lapja | 2019-02-25.

Egy amerikai vizsgálat szerint az idősek körében a kevesebb mozgás és a hallásromlás között összefüggés mutatható ki.

Egészen pontosan a 40 dB-nél nagyobb mértékű mérsékelt, illetve súlyos halláscsökkenésre jóval nagyobb az esély, több mint kétszer akkora, ha az illető keveset mozog, mint ha aktívabb életet élne. Enyhe, 20-40 dB közötti hallásromlásnál ilyen összefüggést nem mutattak ki a kutatók.

Mi az összefüggés az időskori mozgáshiány és a halláscsökkenés között?


Törvényszerű, hogy aki öregszik, annak romlik a hallása?
A hallásromlás gyakorisága a kor előrehaladtával fokozatosan növekszik, számszerűen minden egyes évtizeddel megduplázódik. Az Egyesült Államokban a 70 év felettieknek csaknem kétharmada szenved jelentős mértékű halláscsökkenéstől.

A legújabb tanulmányok szerint mindez – demográfiai, valamint keringési rendszert érintő rizikófaktoroktól függetlenül – kapcsolatba hozható a gyengébb fizikai funkciókkal és a lassabb járássebességgel, ami egyúttal a fizikai aktivitás alacsony szintjét is feltételezi.



Mennyi mozgásra lenne szükség a halláscsökkenés megelőzéséhez?
A szükséges fizikai aktivitás – az amerikai ajánlás szerint – a 65 év felettiek esetében hetente legalább 150 perces mérsékelt intenzitású mozgást jelent, vagy 75 perc magas intenzitású aerob testmozgást (sétát, úszást, kocogást, kerékpározást, táncolást) vagy a kétféle intenzitású testmozgás egyenlő mértékű kombinációját.

Nem baj, ha nincs időd edzőterembe menni
Természetesen a testmozgásba beletartozik a kutyasétáltatás vagy éppen a kerti munkák elvégzése is. Fontosak továbbá az izomerősítő gyakorlatok, a súlyzós edzések vagy a jóga. Ha betegség miatt ezt az ajánlott mennyiséget nem tudja valaki teljesíteni, akkor sem kell lemondania az aktív életről, hanem olyan fajta és annyi mozgást tanácsos végeznie, amennyit a kondíciója megenged.

Olvasd el ezt is!
10 perces könnyű torna hátfájásra »

A kellő aktivitás fenntartása, ha lehet, idősebb korban még nagyobb jelentőséggel bír: segít karbantartani és megőrizni a fizikai és a szellemi kondíciót, emellett pedig a hallásromlás megelőzésében is szerepe lehet.

Forrás: mindenamihallas.hu / Jáksó Nóra
Fotó: Rawpixel




Kapcsolódó cikkek

  • Egészség
  • Utazás
  • Hivatalos
  • Unoka

©2016 Minden jog fenntartva - Nagyszülők Lapja



select t.PRCikk, t.TemakorKOD, t.BevezetoKep, t.TemakorKOD, t1.Megnevezes as Temakor, t.TartalomKOD, t.Cimke, t.Bevezeto, t.Megjelenes from tartalom t, temakorok t1 where t.TemakorKOD = t1.TemakorKOD /*and t1.ListaElem=1 and t1.Lathato=1*/ and t.Lathato=1 and t.KiemeltTol <= now() and t.KiemeltTol is not null and t.KiemeltTol not like '0000-00-00%' and (t.KiemeltIg is null or t.KiemeltIg= '0000-00-00 00:00:00' or t.KiemeltIg >= now()) and t.PRCikk = 1 order by t.PRCikk desc, t.Megjelenes desc