Unokám fejlődése

Betű: Kisebb | Alap | Nagyobb

Fejlesztő játékok zöldségekkel, gyümölcsökkel: Így fejlődhet a gyerek kommunikációja, mozgása, számolási készsége

Tavaszi, nyári napokat érdemes rászánni kisgyerekes szülőként vagy nagyszülőként arra, hogy a gyereket játékosan megismertesd a zöldségekkel és gyümölcsökkel.

Szerző: Nagyszülők Lapja | 2021-07-12.

Tavaszi, nyári napokat érdemes rászánni kisgyerekes szülőként vagy nagyszülőként arra, hogy a gyereket játékosan megismertesd a zöldségekkel és gyümölcsökkel.

Ebből az apropóból a Készségfutár bloggere szuper ötleteket gyűjtött össze, benne kommunikációs készségeket, vizualitást, mozgást fejlesztő, illetve számolást, szortírozást gyakoroltató játékokkal, programokkal.

Játékos fejlesztő feladatok zöldségekkel, gyümölcsökkel: Fejlesztik a kommunikációs készségeket, mozgást, számolást, vizualitást

Kommunikáció, szókincsfejlesztés, számolás, vizuális fejlesztés zöldségekkel, gyümölcsökkel


Kezdjétek egy kis játékos ismétléssel! Hány zöldségnek és gyümölcsnek tudjuk már a nevét? Hányat ismerünk fel? Aztán jöhetnek az újak! A legideálisabb az lenne, ha mindenből lenne otthon kézzelfogható példány, de szemlélődésre érdemes elmenni akár a piacra is. Ha ez utóbbit kihagynátok, akkor legalább egy képet keress azokról a zöldségekről, gyümölcsökről, amiket meg szeretnénk tanítani a gyereknek.

Játékos fejlesztő feladatok zöldségekkel, gyümölcsökkel: Fejlesztik a kommunikációs készségeket, mozgást, számolást, vizualitást

- Ha vannak otthon igazi gyümölcsök és képeink is vannak róluk, akkor lehet őket párosítani.
- Ha nincs, akkor rajzolhatunk is közösen.
- Készíthetünk memóriajátékot is, ehhez minden gyümölcsről két kép vagy rajz kell. Pl. lehet az egyiken egy egész dinnye, a másikon csak egy dinnyeszelet, stb.

SZORTÍROZÁS
Válogassuk szét az otthon lévő gyümölcsöket
- méret szerint,
- szín szerint,
- formájuk szerint

SZÁMOLÁS
Adjunk a gyereknek a korcsoportjának megfelelő matek feladatokat:

- Hány alma van a tálban, mennyi a tál mellett? Melyik a több?
- Hány körte van a fán, mennyi a fa alatt? Melyik a kevesebb? Mennyivel?
- Ha elveszek két répát az ötből, hány répa marad?
- Hány alma van az asztalon? Hány körte? Hány alma és körte együtt?
- Hány piros alma van a kosárban? Ha beleteszek még kettőt, mennyi lesz?
- Sárga vagy fehér répából van több a vágódeszkán?

SZÓKINCSFEJLESZTÉS
Tapogassuk meg a zöldségeket, gyümölcsöket! Szagoljuk végig, majd mossuk meg őket!

Készítsünk gyümölcssalátát, gyümölcsturmixot vagy egy jó zöldséglevest. Közben hangosan mondjuk is, hogy éppen mit csinálunk.

Például: most meghámozzuk, a héját kidobjuk a szemetesbe. Levágjuk a szárát és a gyökerét. Kiszedjük a magokat. Még egy gerezd fokhagymára is szükségünk lesz. Felszeleteljük a répát. Kidobjuk az almacsutkát. A legtöbb gyümölcs édes, a citrom savanyú. A hagyma csípi a szemünket, miközben felkockázzuk. A dinnyéből szeleteket vagy piramisokat vágjunk?

Játékos fejlesztő feladatok zöldségekkel, gyümölcsökkel: Fejlesztik a kommunikációs készségeket, mozgást, számolást, vizualitást

Vizuális fejlesztés
- Ha gyümölcssalátát készítettünk, kezdhetjük annak a minél igényesebb, kreatív tálalásával. Engedjük nyugodtan szárnyalni a fantáziánkat!

- Festhetünk a hüvelykujjunk lenyomatát használva ananászt:

Játékos fejlesztő feladatok zöldségekkel, gyümölcsökkel: Fejlesztik a kommunikációs készségeket, mozgást, számolást, vizualitást
Forrás: beckhamandbelle.com

Félbevágott, szétnyomott citrusféléket felhaszálva csodás nonfiguratív festményeket:

Játékos fejlesztő feladatok zöldségekkel, gyümölcsökkel: Fejlesztik a kommunikációs készségeket, mozgást, számolást, vizualitást
Forrás: rhythmsofplay.com

De ha inkább almafát szeretnénk, ahhoz sem kell több egy wc papír gurigánál és egy összegyűrt rajzlapnál:

Játékos fejlesztő feladatok zöldségekkel, gyümölcsökkel: Fejlesztik a kommunikációs készségeket, mozgást, számolást, vizualitást
Forrás: readingconfetti.com

Mozgásos feladatok gyümölcsökkel, zöldségekkel


Természetesen ki lehet küldeni a gyereket kapálni vagy meggyet szedni, de ebben a cikkben most inkább a szokásos készségfejlesztő mozgásos gyakorlatoknál maradunk.

VONALVEZETÉS
Rajzoljunk fel egy vonalat a padlóra (asztalra)! Ez lehet ténylegesen egy megrajzolt vonal, leragasztott szigszalag vagy akár csak egy lehelyezett cérna is. A feladat, hogy egy szőlőszemet végigbökdössön a gyerek a vonal mentén. Ha kivételesen jól ment a szülinapi gyertyák elfújása, akkor meg lehet próbálkozni bökdösés mellett a fújással is.

FÚVÓCSATA
Jelöljünk ki két kaput az asztalon, tegyük le középre a szőlőszemet, aztán fújhatjuk is a gólokat! A cél a másik kapujába fújni a gyümölcsöt, minél több gólt szerezni, minél kevesebbet kapni.

AKADÁLYPÁLYA
A klasszikus akadályokat ki lehet egészíteni apró nehezítésekkel, pl. almákat kell fogni a két kézbe vagy szőlőszemet egyensúlyozni kanállal. És akkor ilyen kiegészítéssel jöhetnek a szokásos feladatok:

Menj végig egyenesen a vonal mentén!
Mássz át az asztal alatt!
Bújj át a két szék között!
A földön lévő színes lapok közül csak a fehérekre lehet lépni.

BULDÓZER
Tegyünk egy almát harisnyába, kössük a harisnyát a gyerekek derekára! A lelógó harisnyaszár, benne az almával igazi buldózerként tud működni, ezzel játszadozhatunk. Helyezzünk mondjuk sorban egymás mellé üdítős flakonokat, majd a buldózerrel borítsuk fel! Lehet ez akár verseny is a gyerekek között, hogy ki dönti le gyorsabban a saját flakonjait.

További fejlesztő ötletek a Készségfutár weboldalán.

Fotók: Pixabay, Freepik/senivpetro, pngtree/food clipart




Kapcsolódó cikkek

  • Egészség
  • Utazás
  • Hivatalos
  • Unoka

©2016 Minden jog fenntartva - Nagyszülők Lapja



select t.PRCikk, t.TemakorKOD, t.BevezetoKep, t.TemakorKOD, t1.Megnevezes as Temakor, t.TartalomKOD, t.Cimke, t.Bevezeto, t.Megjelenes from tartalom t, temakorok t1 where t.TemakorKOD = t1.TemakorKOD /*and t1.ListaElem=1 and t1.Lathato=1*/ and t.Lathato=1 and t.KiemeltTol <= now() and t.KiemeltTol is not null and t.KiemeltTol not like '0000-00-00%' and (t.KiemeltIg is null or t.KiemeltIg= '0000-00-00 00:00:00' or t.KiemeltIg >= now()) and t.PRCikk = 1 order by t.PRCikk desc, t.Megjelenes desc