Unokám fejlődése

Betű: Kisebb | Alap | Nagyobb

4 hétköznapi élelmiszer, ami javíthat a hallásodon - Ezeket fogyaszd minél gyakrabban!

Tudtad, hogy a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozással a hallásod épségét is óvhatod? Mely élelmiszerek hasznosak különösen a hallás védelme szempontjából?

Szerző: Nagyszülők Lapja | 2018-12-10.

Kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozással a hallásod épségét is óvhatod. Mely élelmiszerek hasznosak különösen a hallás védelme szempontjából?

4 élelmiszer, ami javíthat a hallásodon


1. Banán
A banán az egyik leggazdagabb természetes káliumforrás. A kálium nélkülözhetetlen többek között a megfelelő izom- és idegműködéshez, a vércukorszint és a szervezet sav-bázis egyensúlyának szabályozásához, valamint a vér és a szövetek folyadékszabályozásához. Utóbbi a hallás szempontjából is fontos, hiszen a belső fülben található, hártyás labirintust kitöltő folyadék, az ún. endolimfa megfelelő működése a gazdag káliumion-ellátottságtól függ. A kor előrehaladtával a káliumszint csökken, mely hozzájárulhat a hallásromlás kialakulásához.



2. Levélzöldségek
A spenót, a káposzta, a sóska, a mángold és a különféle zöld saláták a magnézium elsőrangú forrásai. A magnéziumot leginkább stresszt csökkentő és alvást elősegítő ásványi anyagként ismerjük, de pótlása a szív, az izomzat és az immunrendszer egészséges működése szempontjából is lényeges. Több kutatás a hallásvédő szerepét is kimutatta.

A magnézium – ha nagy zajhatás után közvetlenül fogyasztjuk – megóvhatja fülünket a halláskárosodástól.  A kutatók feltételezése szerint a magnézium megvédi a belső fül szőrsejtjeit a zaj miatt termelődött káros szabad gyökök romboló hatásától.



3. Kesudió
A kesu az egyik legbőségesebb cinkforrás, de az olajos magvak közül a mandula, a földimogyoró, és a dió is jelentős mennyiségben tartalmazza ezt az értékes ásványi anyagot. A cink egyik legfontosabb szerepe a testünkben az immunrendszer működésének biztosítása, a szervezetbe került kórokozók leküzdésének támogatása.

Ezzel pedig jó szolgálatot tesz akkor is, ha a makacs fülfertőzéseket kell legyőzni, továbbá néhány tanulmány szerint egyeseknél a fülcsengés tünetei is mérsékelhetők a segítségével.



4. Cékla
A cékla elsőrangú folsav forrás. A folsav enyhítheti a fülcsengést, s emellett közvetett módon is hozzájárul a hallásvédelemhez. Ausztrál kutatók mutatták ki, hogy a folsavhiány emelkedett homocisztein-szinttel párosulva összefüggésbe hozható a halláscsökkenéssel.

A homocisztein egy olyan aminosav, melynek megnövekedett mennyisége a testben megnöveli többek között a cukorbetegség, a keringési betegségek, a csontritkulás és az Alzheimer-kór kockázatát is. A homocisztein-szintet azonban sikeresen csökkenthetjük kellő mennyiségű folsav fogyasztással.



Tegyük étrendünk részévé a különféle zöldségeket, gyümölcsöket, olajos magvakat, melyek vitamin és ásványi anyag tartalmuknál fogva hallásunk egészségét is támogatják!

Edd magad egészségesre! - Melyik étel milyen betegség ellen jó? »

Forrás: mindenamihallas.hu / Jáksó Nóra
Fotók: Pixabay




Kapcsolódó cikkek

  • Egészség
  • Utazás
  • Hivatalos
  • Unoka

©2016 Minden jog fenntartva - Nagyszülők Lapja



select t.PRCikk, t.TemakorKOD, t.BevezetoKep, t.TemakorKOD, t1.Megnevezes as Temakor, t.TartalomKOD, t.Cimke, t.Bevezeto, t.Megjelenes from tartalom t, temakorok t1 where t.TemakorKOD = t1.TemakorKOD /*and t1.ListaElem=1 and t1.Lathato=1*/ and t.Lathato=1 and t.KiemeltTol <= now() and t.KiemeltTol is not null and t.KiemeltTol not like '0000-00-00%' and (t.KiemeltIg is null or t.KiemeltIg= '0000-00-00 00:00:00' or t.KiemeltIg >= now()) and t.PRCikk = 1 order by t.PRCikk desc, t.Megjelenes desc
Ezt olvastad már? [ Bezár ]
Életmód

SOS-riasztás, pulzusmérés, közvetlen hanghívás: Ezért hasznos egy okosóra, ha már elmúltál 65!

vissza vissza