Unokám fejlődése

Betű: Kisebb | Alap | Nagyobb

Cseng a fülem, mit tegyek? - 10 tipp krónikus fülcsengés ellen

A krónikus fülcsengésnek számos kiváltó oka lehet, végleges gyógymódja azonban egyelőre nem létezik. Ezért az életminőség javítása érdekében elsősorban a tinnitust enyhítő módszerekhez fordulhatunk segítségért. Mivel próbálhatjuk enyhíteni a kellemetlen panaszokat?

Szerző: Nagyszülők Lapja | 2018-10-03.

A krónikus fülcsengésnek számos kiváltó oka lehet, végleges gyógymódja azonban egyelőre nem létezik. Ezért az életminőség javítása érdekében elsősorban a tinnitust enyhítő módszerekhez fordulhatunk segítségért. Mivel próbálhatjuk enyhíteni a kellemetlen panaszokat?

10 tipp a krónikus fülcsengés enyhítésére


1. Hallókészülék
A halláscsökkenéssel élők számára felerősíti a hangokat, így az agy a külső, erősebb hangokat fogja feldolgozni ahelyett, hogy a belülről érkező hangokra figyelne.

2. Zajgenerátor
Fülbe helyezhető apró készülék, mely állandó zajt, lágy hangot, zenét bocsát ki, és segít elfeledkezni a fülcsengésről.



3. TRT terápia (Tinnitus Retraining Therapy)
Egy hosszútávú program a tartósan fennálló fülzúgás enyhítésére, melynek a zajgenerátor használata is a része. Az állandó zaj hallgatása ugyanis idővel „érzéketlenné” tehet a fülzúgásra.

4. Serkentő hatású szerek kerülése
A fülzúgást felerősíthetik a koffeines és az alkoholos italok, ezért ezeket ne, vagy csak mértékkel fogyasszuk.

5. Ne dohányozzunk
A dohányzás nem csak a tinnitust, hanem a hallásromlás kockázatát is fokozza, ráadásul a nikotin a hallószervre toxikus hatású, és még az egyensúly érzékelést is károsan befolyásolhatja.

6. Mesterséges édesítőszerek elhagyása
Ne fogyasszunk mesterséges édesítőszereket, különösen az aszpartám fogyasztását kerüljük, mert összefüggésbe hozták a fülcsengéssel.

7. Háttérzajok
A kellemes háttérzajok, a zenehallgatás, a tévé, a rádió bekapcsolása, illetve a fehér zaj segítenek elterelni az agyunk figyelmét a zúgó-búgó hangokról.

Olvasd el ezt is!
Fülzúgás, fülcsengés, fülsípolás okai és kezelése »

8. Relaxálás
A különféle lazító technikák, a jógázás, a meditáció segíthetnek kontroll alatt tartani a fülcsengést és mentálisan jobban megbirkózni vele.

9. Gyógyszeres segítség
Bár egyes gyógyszerek fokozhatják a panaszokat, olykor szükség lehet nyugtató hatású gyógyszerekre vagy étrendkiegészítőkre, hogy a tinnitus okozta alvászavarokat, szorongást és stresszt legyőzzük.

10. Füldugó használata
Akkor javasolt, ha nagyon zajos környezetben tartózkodunk hosszabb ideig, például hangos munkagép mellett dolgozunk. Ilyen esetben javasolt a füldugó használata, mert a nagy zaj okozta károsodás tovább súlyosbíthatja a panaszokat.

Forrás: mindenamihallas.hu / Jáksó Nóra
Fotó: Freepik / katemangostar; hearingreview.com




Kapcsolódó cikkek

  • Egészség
  • Utazás
  • Hivatalos
  • Unoka

©2016 Minden jog fenntartva - Nagyszülők Lapja



select t.PRCikk, t.TemakorKOD, t.BevezetoKep, t.TemakorKOD, t1.Megnevezes as Temakor, t.TartalomKOD, t.Cimke, t.Bevezeto, t.Megjelenes from tartalom t, temakorok t1 where t.TemakorKOD = t1.TemakorKOD /*and t1.ListaElem=1 and t1.Lathato=1*/ and t.Lathato=1 and t.KiemeltTol <= now() and t.KiemeltTol is not null and t.KiemeltTol not like '0000-00-00%' and (t.KiemeltIg is null or t.KiemeltIg= '0000-00-00 00:00:00' or t.KiemeltIg >= now()) and t.PRCikk = 1 order by t.PRCikk desc, t.Megjelenes desc
Ezt olvastad már? [ Bezár ]
Életmód

SOS-riasztás, pulzusmérés, közvetlen hanghívás: Ezért hasznos egy okosóra, ha már elmúltál 65!

vissza vissza