Unokám fejlődése

Betű: Kisebb | Alap | Nagyobb

Gyomorégés, székrekedés, rossz kedv ellen egyél banánt!

A banánt leginkább ízéért, állagáért fogyasztjuk, valamint azért, mert telítettségérzést ad, legtöbben azonban egyértelműen alacsony ára miatt kedvelik ezt a gyümölcsöt. Azt azonban kevesen tudják, hogy a többi gyümölcshöz hasonlóan a banán is rendkívül tápláló és egészséges, és óriási előnye, hogy egész évben hozzájuthatunk.

Szerző: Nagyszülők Lapja | 2014-08-11.

Az alábbiakban a banán egészségügyi előnyeit soroljuk fel:
1. Mivel igen kalóriadús, a nap bármely szakában fogyasztva energiával tölt el minket.

2. A banán a legmegfelelőbb gyümölcs, ha egyszerű, de tápláló élelemre van szükség bizonyos helyzetekben, például extrém súlyvesztés vagy magas láz esetén.

3. A banán káliumban és magnéziumban gazdag, ami jótékony hatással van a vérnyomásunkra és a szívünkre.

4. Káliumtartalma a csontjainkat is védi.

5. A banán segít ellensúlyozni a vizeletürítéssel járó kálciumveszteséget, ami akkor fordul elő, ha a vizelet kálium-ion szintje megnő.

6. A banánnak antacid-hatása van, ezáltal megvéd a gyomorfekélytől.

7. A banán stimulálja a sejtburjánzást, ezáltal megvastagítja a gyomor nyálkahártyáját és megvéd a gyomorsavtól.

8. Hasmenés következtében a szervezet könnyen dehidratálódik. A banán segít visszaállítani az így elvesztett káliumot.

9. A banán gazdag a pektin nevű, vízben oldódó rostban is, ezáltal jótékony hatással van az emésztésünkre és könnyít a székrekedésen.

10. A gyümölcs fruktooligoszacharidot is tartalmaz, amely probiotikumként a jótékony baktériumokat szaporítja, a káros baktériumoktól pedig megvéd.

11. A fruktooligoszacharidok egy emésztőenzim termelését is segítik, így javítják a tápanyagfelszívódást.

12. A banánban rövid láncú zsíros savak is vannak, amik tovább javítják a tápanyagfelszívódást.

13. A banán kiváló karotionid-forrás, ami egy antioxidáns, mely védelmet nyújt a krónikus fertőzésekkel szemben.

14. A banánnak nyugtató hatása is van. Triptofán nevű összetevőjének köszönhetően javítja a kedélyünket.

15. Végül a banán a legideálisabb harapnivaló egy fárasztó nap után. Cukortartalma hamar normalizálja a vércukorszintünket és energiával tölt el. A banánt fogyaszthatjuk magában, salátaként, egészséges italként vagy főzelék összetevőjeként, minden korosztály számára ideális táplálék.



 




Kapcsolódó cikkek

  • Egészség
  • Utazás
  • Hivatalos
  • Unoka

©2016 Minden jog fenntartva - Nagyszülők Lapja



select t.PRCikk, t.TemakorKOD, t.BevezetoKep, t.TemakorKOD, t1.Megnevezes as Temakor, t.TartalomKOD, t.Cimke, t.Bevezeto, t.Megjelenes from tartalom t, temakorok t1 where t.TemakorKOD = t1.TemakorKOD /*and t1.ListaElem=1 and t1.Lathato=1*/ and t.Lathato=1 and t.KiemeltTol <= now() and t.KiemeltTol is not null and t.KiemeltTol not like '0000-00-00%' and (t.KiemeltIg is null or t.KiemeltIg= '0000-00-00 00:00:00' or t.KiemeltIg >= now()) and t.PRCikk = 1 order by t.PRCikk desc, t.Megjelenes desc
Ezt olvastad már? [ Bezár ]
Életmód

SOS-riasztás, pulzusmérés, közvetlen hanghívás: Ezért hasznos egy okosóra, ha már elmúltál 65!

vissza vissza