Unokám fejlődése

Karácsony
Betű: Kisebb | Alap | Nagyobb

Elalvás könnyen, gyorsan: 9 szuper tipp a nyugodt alváshoz - Akkor is beválnak, ha fülcsengéstől szenvedsz

A fülcsengés jellegzetes tünetei, a zúgó, búgó, sistergő, sípoló hangok a hálószoba csendjében még hangosabbnak és zavaróbbnak tűnnek, és ellehetetleníthetik az elalvást, különösen, ha amúgy is rossz alvók vagyunk. Hogyan alhatsz el könnyebben? Tippek!

Szerző: Nagyszülők Lapja | 2020-01-20.

A fülcsengés megnehezítheti a nyugodt pihenést. Mit tehetsz, hogy könnyebben sikerüljön álomba szenderedned?

A fülcsengés jellegzetes tünetei, a zúgó, búgó, sistergő, sípoló hangok a hálószoba csendjében még hangosabbnak és zavaróbbnak tűnnek, és ellehetetleníthetik az elalvást, különösen, ha amúgy is rossz alvók vagyunk - A tartós stressz is okozhat alvászavart »

Ám több mindent tehetünk azért, hogy fülcsengéssel is könnyebben álomba merüljünk.

A legjobb tippek a nyugodt alváshoz - akkor is, ha fülcsengéstől szenvedsz


1. Tartsd be a szokásos alvási rutinod, minden nap ugyanabban az időben kelj fel, és feküdj le, még hétvégén is.

2. Minden nap szentelj időt a testmozgásra, legalább fél órát. Ez bármi lehet, séta, kocogás, kertészkedés, kerékpározás. Különösen hasznos a lefekvés előtt néhány órával végzett testmozgás, mely felkészíti a tested a pihenésre.

3. Csökkentsd a dohányzást és a koffeinbevitelt. A nikotin és a koffein egyaránt élénkítő hatásúak, ezért az esti alvás előtt ne gyújts rá, és ne igyál kávét, teát se más koffeintartalmú üdítőt.

4. Ne vidd túlzásba az alkoholt. Az alkohol ugyan segíthet gyorsabban elaludni, de nagyobb az esély arra, hogy hamarabb felébredsz a kelleténél, és gátolni fogja a visszaalvást.



5. Relaxálj. Próbálj ki különböző technikákat, melyek segítenek ellazítani a fáradt, feszült izmokat és az elmédből elhessegetni a stresszt okozó gondolatokat. Legalább egy órával lefekvés előtt érdemes relaxáló zenéket hallgatni, és venni egy levendulaolajos meleg fürdőt.

6. Ügyelj a hálószoba hőmérsékletére. A túl meleg vagy túl hideg szoba megnehezíti az elalvást. A legideálisabb hőmérséklet az alváshoz 18 és 24 fok közé esik.

7. Lefekvés előtt közvetlenül már ne egyél. A lefekvés előtti vacsora megnöveli az energiaszintet, és éberen tart, ezért ne azelőtt egyél, hogy ágyba bújnál. Ám a vacsorát se hagyd el, mert az éhség sem segíti az elalvást. A legjobb vacsora egy könnyű, kalciumban és magnéziumban gazdag étel. Mindkét ásványi anyag támogatja a nyugodt pihenést.

8. Gazdagítsd a környezetet lágy, halk zenével. A halk háttérzaj, például az eső hangja is segíthet elterelni a figyelmet a fülcsengésről. Hogyan segíthet az ellazulásban a rózsaszín zaj? Ebből a cikkünkből megtudod »

9. Könnyű és gyors megoldást kínálhatnak az altató hatású gyógyszerek, ám mesterséges, mellékhatásokat is okozó szerek helyett érdemesebb természetes segítséget kipróbálni, például gyógynövényeket. Ha ezek sem segítenek, akkor kérd orvos segítségét.

Forrás: mindenamihallas.hu / hear-it.org
Fotó: Unsplash/S.L.




Kapcsolódó cikkek

  • Egészség
  • Utazás
  • Hivatalos
  • Unoka

©2016 Minden jog fenntartva - Nagyszülők Lapja



select t.PRCikk, t.TemakorKOD, t.BevezetoKep, t.TemakorKOD, t1.Megnevezes as Temakor, t.TartalomKOD, t.Cimke, t.Bevezeto, t.Megjelenes from tartalom t, temakorok t1 where t.TemakorKOD = t1.TemakorKOD /*and t1.ListaElem=1 and t1.Lathato=1*/ and t.Lathato=1 and t.KiemeltTol <= now() and t.KiemeltTol is not null and t.KiemeltTol not like '0000-00-00%' and (t.KiemeltIg is null or t.KiemeltIg= '0000-00-00 00:00:00' or t.KiemeltIg >= now()) and t.PRCikk = 1 order by t.PRCikk desc, t.Megjelenes desc