Unokám fejlődése

Betű: Kisebb | Alap | Nagyobb

Megvan a hosszú élet titka: Még a sportolásnál is hatékonyabb! - Ezért jó, ha rendszeresen kertészkedsz

Szereted a virágokat, imádsz a kertben tenni-venni? Akkor jó hírünk van! A kertészkedés legalább olyan egészséges, mint a sportolás. Valóban megnöveli az élettartamot, ha időnként virágokat ültetünk, fűszernövényt termesztünk vagy egy kicsit kigazoljuk a kertet?

Szerző: Nagyszülők Lapja | 2015-07-07.

Egy svéd tanulmány szerint a kertészkedésnek egészségmegőrző hatása van. A tanulmány szerzői négyezer, 60 évnél idősebb stockholmi férfit és nőt vizsgáltak, és megállapították, hogy a rendszeres kerti munka akár harminc százalékkal is megnövelheti az életük hosszát, illetve csökkentheti a szívbetegségek és a szélütés kockázatát.

Az eredmények szerint a kertészkedés legalább olyan hatásos lehet az egészségmegőrzésben, mint a sportolás. A kerti munka, ami az Age UK felmérése szerint a brit nyugdíjasok kedvenc időtöltése, legalább olyan jó hatással van az egészségre, mint egy maratonra való felkészülés - írja a The Guardian.

12 éven keresztül figyelték a 60 évnél idősebbeket
A kutatók a British Journal of Sports Medicine-ben közölt tanulmányban leírták, hogy a kutatási eredményt elsősorban az idősebek tudják hasznosítani. Nekik ugyanis nehezükre esne olyan intenzív mozgást végezni, aminek a kertészkedéssel összevethető egészségmegőrző hatása van.



A tanulmány megjelenését 12 évnyi kutatás előzte meg. A Karolinska Egyetem kutatói 60 évnél idősebb embereket kérdeztek a táplálkozási szokásaikról, a káros szenvedélyeikről - főleg az alkohol- és cigarettafogyasztásról -, illetve a szabadidős tevékenységeikről. A kutatók ezenfelül laboratóriumi vizsgálatokat és erőnléti felméréseket is végeztek a vizsgált személyekkel.

A kertészkedés rendszeres mozgásnak számít?
A kutatók már a vizsgálatok elején megállapíthatták, hogy akik aktív életet élnek, sokkal kevésbé vannak kitéve a szívroham kockázatainak – még akkor is, ha nem folytatnak a szó szoros értelmében vett sporttevékenységet. A rendszeres mozgás előnyei a tanulmány későbbi szakaszaiban is megmutatkoztak. Bár a 12 év alatt az önkéntesek közül 476-an szívrohamot kaptak, illetve 383-an meghaltak, azok, akik aktívak maradtak, sokkal kevésbé szenvedtek a szív- és érrendszeri betegségektől,

A tanulmány egyik fő konklúziója, hogy a rendszeres testmozgással összeköthető tevékenységek, mint például a kertészkedés, megnövelik a szervezet energiafelhasználását. Ezzel szemben a sok ülés és a tespedés a minimálisra csökkenti az anyagcserét. Ez viszont azzal jár, hogy a sok üléstől felborul a vázizomzat normális hormontermelése, aminek számos negatív mellékhatása lehet más szervekre és szövetekre.

Forrás: Index
Fotó: Rawpixel




Kapcsolódó cikkek

  • Egészség
  • Utazás
  • Hivatalos
  • Unoka

©2016 Minden jog fenntartva - Nagyszülők Lapja



select t.PRCikk, t.TemakorKOD, t.BevezetoKep, t.TemakorKOD, t1.Megnevezes as Temakor, t.TartalomKOD, t.Cimke, t.Bevezeto, t.Megjelenes from tartalom t, temakorok t1 where t.TemakorKOD = t1.TemakorKOD /*and t1.ListaElem=1 and t1.Lathato=1*/ and t.Lathato=1 and t.KiemeltTol <= now() and t.KiemeltTol is not null and t.KiemeltTol not like '0000-00-00%' and (t.KiemeltIg is null or t.KiemeltIg= '0000-00-00 00:00:00' or t.KiemeltIg >= now()) and t.PRCikk = 1 order by t.PRCikk desc, t.Megjelenes desc